måndag 20 februari 2012

Nära döden...

En bild av en hostattack...

Har fått en enträgen förkylning. Idag känns det bättre, men helgen har varit lika seg som det slem jag hostar upp. Blir lite rastlös av att liga utslagen under en filt på soffan och känna mig inaktiv och ivägen.

Ibland får jag hostattacker som får det att svartna för ögonen, antagligen på grund av syrebrist i hjärnan. Under ett av dessa anfall slog mig insikten "det är så här det är att dö". Då menar jag inte hostattacken i sig själv, utan det flytande tillstånd man känner innan man tex svimmar. När man för ett ögonblick ser allt med en otrolig skärpa och får insikten att världen bara är en värld.

Det var inte obehagligt, bara nära. Det är mer obehagligt att jag numera spätt på kvinnors myt om män och förkylningar...

2 kommentarer:

ERIC SECHER sa...

Vi får nog bjussa på det där att kvinnor älskar att peka ut oss som pjoskiga .. någonstans slår det tillbaka … ?

Onkel Olof sa...

Tror jag med. Bättre att vara ärlig. Mår man dåligt så gör man. Kvinnor får gärna tycka man är lite mesig då och då :)