söndag 30 januari 2011

Nya projekt

Handboken, min första bok. Äntligen sugen på att skriva en ny...

Ni som känner mig vet att jag är en man med tusen projekt i skallen. Detta har tidigare resulterat i böckerna "Handboken" och "På Marknadsplatsen". (Dessa kan ni ladda ner som pdf-filer på det här inlägget om ni är intresserade).

Nu har skrivarsuget kommit med vårljuset och just nu skissar jag på en bok som ska heta "Ashyls resa". Eftersom jag gillar konsten att kunna skriva lite och säga mycket så ska jag försöka med ett nytt sätt att skriva den här gången. I stället för att skriva som en film ska jag försöka göra en bok som är som ett fotoalbum, där läsaren får fylla i tomrummet mellan "bilderna" själv. Man ska därför inte behöva läsa boken från pärm till pärm, utan kan läsa lite då och då när man har lust.

I tidigare inlägg har jag redan citerat redan färdigskrivet, men annars kommer boken att bli lite som följande citat:

"Då stod han där då äntligen på toppen av världens högsta berg. Hela världen låg för hans fötter och ingen var på högre plats än han. Då upptäckte han att toppen, som på avstånd varit mystiskt blåskimrande, var lika grå som alla andra berg, kullar och stenar. Om jag faller nu slår jag mig mer än någon annan, tänkte han..."

"Vargarna jagade inte för att de tyckte om att döda. Inte heller jagade de för att leva. Vargarna jagade helt enkelt för att de var vargar och vargar jagar. Döden gav dem ingen ångest. Vargar får bara ångest när de tänker på elden och när de tänker på valparna. Mest ångest får vargarna när de tänker på valparna och elden samtidigt..."



Ni förstår nog tanken. Förhoppningsvis är boken färdig inom överskådlig framtid

Ja just det! Jag har börjat lära mig att göra scrimshaw också...


Handboken:
På Marknadsplatsen:

Inga kommentarer: