lördag 17 mars 2018

Idiot eller hjälte...

Ser tydligen bra ut...

Någon sa en gång så här: "En hjälte är bara en idiom med tur", vilket jag finner vara en ytterst intressant definition. Alltså man ger sig in i något utan att riktigt ha koll och sedan kommer man ut på andra sidan oskadd.

Lite så kände jag igår. Jag har lämnat in två uppgifter i meteorlogi, utan att fullt ut vetat vad jag gjort, och på inget sätt känna mig säker på att jag svarat på rätt saker. Men när jag nu fått svaret visar det sig att jag är godkänd på båda.

Hmmm...

Antingen är jag ett undermedvetet geni, eller så är jag just det där: en idiot med tur. Det känns mest som det sistnämnda.

På måndag är det tentamen. Tänker inte lita på turen där så just nu är det studier och mycket självdisciplin som gäller. Skit att det ska vara soligt väder just idag...













Inga kommentarer: