lördag 24 mars 2018

Ruinerad...

Dagens pyssel...

För många är avkoppling just att göra ingenting, träna eller annat. För mig är avkoppling att få arbeta med mina mer kreativa sidor som teckna, skriva eller pyssla med mina spel. Eftersom det är första dagen på påsklovet bestämde jag mig för att idag ska jag bara syssla med avkopplande aktiviteter. Inget från jobbet, pluggandet eller partiarbetet. Så idag har jag målat ruiner och designat kort. Mest ruiner faktiskt.

De ska senare bli bitar av de spelplaner jag håller på att konstruera, men just nu är de väldigt fristående. Kom på att de där små grästuvorna gjorde dem så övergivna som jag vill ha dem. Ibland är det den lilla detaljen som gör helheten.

I morgon är det dags att anpassa sig till den där sommartiden. I år är jag mest tacksam för att det händer på ett lov. Då är man nästan ikapp med ljuset när man börjar jobba igen. Men det var allt det positiva med den frågan.

I morgon är det söndag. Då kör vi igång med något vanligt igen. Inget blir gjort av sig själv. Inte ruiner heller...






Inga kommentarer: