fredag 30 mars 2018

Långfredag i mars...

Lite som vädret...

Då jag inte är kristen firar jag inte heller långfredagen med någon större bravur. Jag gillar förvisso påsken med ägg och sånt, men något mer religiöst än så blir det inte.

Men just nu ser jag en intressant dokumentär som handlar om  tiden då Jesus levde. Man fokuserar inte bara på det som hände i det heliga landet utan  lika mycket på vad som tilldrog sig i Rom. Det kan förklara många av de sakerna som beskrivs i nya testamentet, och då är jag helt plötsligt på.

Jag gillar när man knyter samman olika händelser med varandra på det viset. Det gör berättelserna mer levande på något sätt. Det visar också hur lite vi människor har ändrat oss genom tiderna.

Annars tycker jag nog att det långa med den här fredagen är det där vårvädret som inte vill bli vår. Men det är en annan historia...















Inga kommentarer: