söndag 20 december 2015

Museum...

Skulle man haft tidigare...

Som många vet har jag ett litet museum för rollspel på vinden. Bland många samlarobjekt finns bland annat en komplett samling av Äventyrsspels produkter. Givetvis finns där också en massa andra rollspel med från 70-talet och framåt. Har inte haft högavis med besökare, men å andra sidan är det inte så många som känner till det. 

Just därför var det kul när boken "Bland mutanter, Drakar och Demoner" kom med posten. Den är skriven av  Orvar Säfström (som faktiskt har varit ägare av ett av museiföremålen) och Tommy Wilhelmsson. De har gjort ett hästarbete med att presentera alla spel som gavs ut av det nu kursade företaget "Äventyrsspel". 

Så nu har jag fått ett bra supplement till mitt museum. Läs om dem i boken och se dem i verkligheten.  Detta fick mig att fundera på att kanske göra mitt lilla museum mer offentligt. Det verkar ju som om det har ett viss aktuellt intresse.

Så har ni vägarna förbi Broby är det bara att höra av sig. Det kanske till och med är värt en egen resa...






1 kommentar:

Henrik sa...

Bläddrade i boken när jag var i bokhandeln igår. En mycket maffig bok. Synd bara att jag aldrig var riktigt inne på de svenska spelen. Har ju ingen möjlighet att bli riktigt härligt nostalgisk :)