måndag 5 januari 2015

Gig..

En stjärna i mörkret...

Var ute med lite vänner igår och vi bestämde oss för att gå på Restaurang Möllan i Malmö. Det visade sig att de hade en väldigt trevlig idé. En gitarr och en mikrofon, sedan fick den som ville gå upp och spela en bit eller två. Höll man på i minst 2 min bjod restaurangen på en öl eller ett glas vin.

Givetvis kunde jag inte motstå att köra ett nummer, öl eller inte. Man har blivit lite skadad med åren och nervositeten måste jag ha stoppat ner i en låda på vinden. Å ja, jag slapp betala min ena öl.

När jag åkte hem slog det mig att detta är det enda gig jag haft som jag faktiskt fått betalt. Känns inte riktigt som man kan kalla sig proffs ändå...








4 kommentarer:

ERIC SECHER sa...


Blir riktigt avis !

Galdarbjelke sa...

Jag börjar förstå vart luftrörskatarren kom ifrån... =)

Onkel Olof sa...

Eric
Det här att man måste stå på scen om man får chansen är inte ett helt sunt beteende i alla avseende :)

Johan
Tror väntan på tågstationen påverkade mer. Sjunga är ofta bra för hals och stämband....


...har jag hört.

Jocke sa...

Aha!