onsdag 19 november 2014

Nervös blåsa...

Ibland flödar det på...

På senare år har jag ibland drabbats av att jag blir akut kissnödig. Det liksom bara händer utan att förvarna, och plötsligt är man nödig så man tror man ska spricka. Har antagligen med åldern att göra, men åldern är ens minsta problem om man är på fel plats. Som idag.

Satt på bussen mellan Broby och Hässleholm när "dammluckan brast", ungefär i höjd med Ranseröd för er som är insatta i min hembygd. Bussturen är i normala fall bara ca 20 minuter från nämnda plats, men idag kändes det som, ja, mycket mycket mer.

Nu gick det bra. Människan är mer uthållig än man många gånger tror och min tur gjorde att första hemlighuset jag hittade var ledigt.

Resor som den här ger perspektiv. Vardagen och det vardagliga kan vara mer spännande än man önskar och lättnaden efter får en att undra varför man alltid måste göra allt så komplicerat. Man önskade bara att det inte behövdes en nervös blåsa för att inse det...






Inga kommentarer: