tisdag 4 november 2014

Att samla...

Nästa del i samlingen...

Hemma hos mig får man ha många prylar bara man kan visa att man samlar på dem. Så därför har jag ett museum fullt med rollspel på vinden, min fru har en massa spännande handväskor och, så klart, har vi min samling av huvudbonader. Här följer ett litet collage så ni förstår vad jag menar:






Men nu slog det mig: Jag har ingen fez, ett måste för en hattsamlare. Nog dags att hålla ögonen öppna.

Kanske kommer tomten med en fez på huvudet i år. Färgen stämmer ju i alla fall...






4 kommentarer:

ERIC SECHER sa...


bara en Onkel - den översta

Anonym sa...

Hej
Det är lätt att det blir många samlingar.
Här är vi två som också har en hel del.
Det tar mycket plats när det gäller de gamla radioapparaterna och folkdräktsdelarna.
Har du läst Samlarna av Lotta Lotass?

Hälsningar
Helén

Onkel Olof sa...

Den boken har gått mig förbi, men samlandet verkar vara en "folksjukdom" :)

Eric
En Onkel flera ansikten...

Galdarbjelke sa...

Jasså en Fez önskas....