fredag 17 maj 2013

Den dansande mannen...

Onkel Svansjön...


Onkel Vampyr...

McOnkel...

Många människor tror att för att ta livet seriöst, vara i harmoni och på alla sätt kunna tas på allvar, så ska man vara på ett visst sätt. Jag har märkt att många gånger kommer de visaste tankarna från den som vågar vara annorlunda, klär sig stötande eller bara är allmänt spontana. De där typerna som tror man måste sitta i ett mörkt rum och navelskåda, läsa Nietzsche eller bära tidens samvete på sina axlar för att räknas som tänkande, har ofta inte många nya spännande tankar att leverera och sällan någon större förståelse.

När jag dör vill jag att det ska stå ungefär så här på min gravsten:
"Han var rätt störig, men han gav i alla fall livet en chans...

...dessutom hade han tyvärr rätt, man behöver verkligen en rövspark om dagen"

Nu ska jag på after work med mina kollegor...

Inga kommentarer: