lördag 4 maj 2013

Loppisträdgårdslördag...

En del av lördagen...

Just nu står det 24 grader på utetermometern. Förvisso på solsidan men ändå. Idag har jag varit med frugan på loppis. Alltid lika roligt med de första loppisarna för året, då chansen för ett fint fynd är lite större. Idag kom jag hem med en ny köksklocka och en sådan där burk som är flera burkar ihopskruvade och som man kan ha småprylar i. Resten av prylarna på bilden är min äkta hälfts fynd. Vi kan snart öppna egen antikaffär.

Resten av dagen har jag varit behjälplig i trädgården. Mitt stora jobb i vår trädgård är att flytta stenar, bära plattor och köra grus. Min fru har byggt kvarterets största och snyggaste kompostanläggning. Det slår mig under bygget att egentligen borde en trädgård alltid utgå från komposten, så det känns smart att lägga lite tid på det.

Har också hunnit se matchen mellan Kristianstad och Sävehof i handboll. Det är märkligt vad viktig idrotten är för folks vikänsla och hur den kan höja en ort eller samhälles kollektiva stolthet. Kristianstads handbollslag har en enormt stor betydelse för Kristianstadsområdet, så det var kul att de vann och gick till final. Synd om Partille som har det förlorande laget.

En full lördag med andra ord. Nu känns det gott att det är kväll...



1 kommentar:

ERIC SECHER sa...

Det värmer gott att se de gamla prylarna.
Man kan ju undra varför..