onsdag 23 januari 2013

Ko(nst)...

En ko i tiden...

I kommunen där jag arbetar är det alltid någon konstutställning på gång inne i Stadshuset. Tycker det är väldigt trevligt. För även om jag inte gillar alla konstnärers verk, så tycker jag om att man öppet väljer att stötta konstnärer på det här sättet.

Just nu heter en av konstnärerna Lotta Svensson från Ale-Keramik. Hon har gjort en samling fina statyetter i lera, som både visar stor skicklighet men också en gnutta humor. Detta gör att alla figurerna känns personliga och intressanta. Jag fastnade för kohuvudet ovan, och när jag för tredje gången gått förbi och stannat och tittat på det, så bestämde jag mig för att köpa. Så nu står den på spiskransen hemma för vidare äventyr.

Jag köper inte konst ofta, men jag gillar den känslan som personligen utvalda verk ger. Dessutom ger det en tillfredsställelse att känna att man är med och ger den fria konsten en chans. Inget ko-nstigt med det...

Ale-Keramik

Inga kommentarer: