söndag 20 februari 2011

Konsten inom oss alla

Ängel målad av HALO. Beviset på att om man vill så kan man...

Tavlan här ovan är målad av min vän och kollega. Hon har tagit sig artistnamnet HALO, vilket passar bra till de änglatavlor hon målar. Saken med tavlan ovan är att konstnären bara målat tavlor i några månader och har redan sålt ett flertal av sina verk.

Detta tycker jag är beviset på att kunnande inte bara handlar om skicklighet utan, som i det flesta fall, om mod. Känner du för att prova på något så testa.
 Jag brukar säga:
"Fråga inte vad som hindrar dig, utan fråga vad som håller dig tillbaka"

Tavlor har ju också den fantastiska egenskapen att om man inte är nöjd så kan man alltid måla över. Man kan undra över hur många motiv tavlan här ovan egentligen innehåller. Men vem bryr sig egentligen. Den stora frågan jag ställde mig var nog mer: "Varför samlar en ängel hjärtan på hög?". För det är för mig det som gör tavlan spännande. Numera vet jag varför, men lämnar åt betraktaren att fortsätta fundera.

Så kom ihåg:
"Säg att du kan, och du kan. Säg att du inte kan, och få rätt."

Så vad väntar ni på? Börja skapa med en gång, eller gör något annat vettigt. Som HALO...

Inga kommentarer: