fredag 11 februari 2011

Folkliga Onkel Olof

Slut på grubblerier och djupsinnighet; Nu ska Onkel Olof bli folklig...

Snart dags för melodifestivalens andra omgång. Kan knappt vänta tills dess. Kanske är det Sanna Nielsen som vinner, eller hur jul vore det inte om Babsan smällde till och gjorde den impact på svenska folket som hon/han förtjänar och vann hela skiten.

Jag tycker bäst om chips som inte är smaksatta och så har man en god dippa till. Min favorit är tex-mex. Godast att dricka därtill måste vara en hederlig Blåa, lite starkare än en folkis.

Fy fasen vad vädret var tråkigt när jag åkte hem idag. Amen hur trött är man på snö just nu! Idag kändes den ovanligt blaskig dessutom. Och inte nog med det. Min nya trädgårdstomte, se tidigare blogg, har frusit sönder i vinter.

Tycker inte ni att det är lite tråkigt att man kan äta semlor innan nyår? När jag var liten fick man det bara runt fettisdagen som det borde vara. Nu kan man äta dem fett ofta.

SUCK!!!

Nu vill jag inte vara folklig mer. Nästa blogg kan ni glömma folkdansen med...



Bilden är från följande hemsida:
http://www.sormlandsmuseum.se/Sormlandsmuseum/Samlingar/Titta-in/

1 kommentar:

Onkel Olof sa...

Dementi!!
Efter lördagens framträdande tar jag tillbaka mina förhoppningar om att Babsan skulle imponera. Vad tänkte jag egentligen...