tisdag 28 juni 2016

Grattis Hasse! ...

Favorit 1, Garbo...

Idag fyller en av mina stora idoler, Hasse Alfredsson, 85 år. Han har på många sätt format det gubbideal jag strävar emot. Jag har tre särskilda favoriter i hans produktion just därav: Garbo, fiskaren från filmen "Att angöra en brygga", boken "Gummitummen" och boken "En liten bok om konsten att bränna löv, ris, kvistar och annat avfall i ett hörn av trädgården".

Här frodas det där filosofiskt filuriga som jag är så svag för. Har ni inte läst böckerna eller sett filmen är ni lyckliga; för då har ni verkligen något att se fram emot i livet.

Med det önskar jag Hasse en riktigt god 85-årsdag!!



Favorit 2...


Favorit 3...

1 kommentar:

ERIC SECHER sa...


Instämmer i gratulationerna ! Hoppas han kan njuta, att grubblerierna inte dominerar. Det kostar på att bry sig ..