måndag 27 juni 2016

Kultur genom tiderna...

Historisk sajt...

Jag är uppfödd i en ateistisk familj som älskat att besöka gamla kyrkor. Ledare över detta är min mångkulturella mamma. Å visst är kyrkorna stående historiska kulturmonument. Inte bara arkitektoniskt, utan också i sin bild- och musikkonst.

Blev väldigt glatt överraskad när jag sprang in i grannkyrkan och upptäckte allt det här (se bilderna). Vackra vägg- och takmålningar med gammalt ursprung. Kan man annat än älska den naiva, men informativa konsten?

Det blir nog fler besök i framtiden. Då ska jag se till att ha lite mer tid så jag hinner med alla detaljerna...





3 kommentarer:

ERIC SECHER sa...

Brukar vara vår favoritsysselsättning när vi kommer till mya platser .

ERIC SECHER sa...


Vackert. Stor kyhrka.

Onkel Olof sa...

Det är rätt spännande.

Svalt också när det är varmt :)