måndag 1 juni 2015

En låda för varje projekt...

Ytterligare ett betydande fynd...

Jag skulle kunna samla på gamla trälådor och träskrin. Finns enormt många fina där ute och hade man bara haft plats skulle huset varit fullt just nu. Men tro det eller ej så har jag en viss disciplin och väldigt få skrin och lådor har köpts. Men fina tycker jag de är.

Vilket som. Det senaste halvåret har jag börjat sortera på vinden. Organiserat, slängt och flyttat runt. Då hittar man alla pågående projekt man har, och det skapar ett nytt behov. Så när jag fann lådan på bilden ovan på en loppis i Knislinge var jag bara tvungen att slå till.

Den kommer att bli perfekt att ha mina färger jag använder för att måla tennfigurer.

Ja, det finns billiga plastbackar på IKEA, men få saker slår känslan i åldrat trä. Stött, nött och polerat av tiden. Liten som en onkel...





1 kommentar:

Galdarbjelke sa...

Den var väldigt fin!
IKEA-lådor får duga åt mig så länge =)