fredag 5 juni 2015

Ingen verklig skada skedd...

Aj aj aj...

Idag har åttorna på min skola tränat sig i at ta hand om skador och olyckor. Allt har gjorts så realistiskt man kan, vilket jag tycker är bra. Man vet inte hur man reagerar i en äkta situation så det är bra att få träna. Det ökar chansen för att man handlar rätt när det väl gäller, eller i alla fall inte handlar fel.

Själv stod jag med en skärskada och kraftig blödning. Blodet pulserade och stänkte. I övningen ingick att det inte heller fanns förband, så eleverna tvingades använda bälten, scarfsar eller liknande.

Många tryckförband blev det.

I slutet av dagen var jag röd från fuskblod och något soltrött, men nöjd med elevernas prestation. Samtliga grupper lyckades rädda livet på mig och många gjorde det riktigt bra.

Idag var det skola för livet...









1 kommentar:

Charli sa...

Låter super kul! Häftig bild.