söndag 22 juni 2014

Drömvärlden...

Porten till drömvärlden…

Så här års behöver jag generellt mindre sömn än vad jag behöver det mörka halvåret, vilket är tur då det är fotbolls VM. Men det var inte idrott jag funderar över idag, utan alla de drömmar man upplever då man sover lättare. Riktigt spännande faktiskt. Jag tror ju att drömmar är vårt undermedvetnas möjlighet att kommunicera med oss, och just därför ska man försöka förstå det man drömmer.

Alla de drömmar jag hade i morse behöver jag väl inte redogöra för eftersom det mest handlade om triviala saker, men en var lite spännande. Det var ett långt resonemang med en alv om att förstå vad en tanke är. Kunde man det fanns det stora möjligheter att använda den kunskapen till att skapa och förändra. Inte bara andra tankar utan även den fysiska verkligheten. Alven visade detta genom att skapa ett rep av tanke. Det repet visste själv när det skulle knyta sig eller knyta upp sig. Väldigt praktiskt på många sätt.

Allt detta kändes mycket viktigare i morse än när jag nu skriver ner det. Tror det kallas "distans"…





En sån där alv som stör nattfriden...



Inga kommentarer: