lördag 2 februari 2019

Lördag, helt enkelt...

Till mitt museum...

Börjar bli lite dålig på att blogga. Men och andra sidan är mitt liv ganska fullt just nu, så lite ursäkter har jag. Det märks på min fritid att jag både jobbar heltid och har ett utökat politiskt engagemang. Konstigt vore ju annat, och då får man helt enkelt prioritera och effektivisera sin tid.

Vilket som. Just nu gläds jag mest åt att det blir ljusare på mornarna. Det livar upp. Jag trivs också bra med mitt jobb och mina elever. Så här innan loven på våren får man en tid där man kan hålla sina rutiner och verksamheten blir inte så "sönderhackad". Ju äldre jag blir desto mer gillar man att det är så.

Arbetet med mina samlingar rullkar också på. Senaste tillägget är häftet ovan från början av 80-talet. Någon sorts komplement/fanzine till rollspelet Elf Quest, som bygger på serien med samma namn. Väldigt rolig läsning, det man kan läsa vill säga. Häftet passar verkligen inte en skumögd 50-åring. Tätt skriven text som både är lätt kursiv och liten i storlek. Den kräver god belysning och gärna ett förstoringsglas.

Den här helgen ska jag försöka bli färdig med lite småprojekt och lite rättning. Annars blir det att ta det lugnt. Rekommenderar er läsare att göra likadeles.

Ha det bäst...






Inga kommentarer: