onsdag 28 november 2018

Stanna i sängen...

Sådan var dagen...

Så här var det: När jag kollade mailen i morse var första nyheten att spelet jag köpt från England egentligen inte kunde skickas till Sverige. Så till frukosten skrev jag ett litet brev om att de kanske kunde lösa sig för en extra liten slant. Inget ovanligt med detta, om än segt.

Sedan hoppade jag in i bilen som först inte kunde backa och senare inte kunde köra snabbare än 47 km /h. Ringa verkstaden med andra ord. De bad mig kontakta bärgaren eftersom man nog inte kunde köra den ända till Osby som den var nu. Jag ringde bärgaren och blev tvungen att vänta på att den skulle komma.

Medan jag väntade kom jag på att jag ju skulle ringa vårdcentralen för att bestämma tid för läkarbesök. Så jag ringde. Det visade sig att det inte fanns några tider lediga. (Å vid den tiden blev jag inte förvånad). Nä, jag ombads ringa igen om några veckor. 

Alltså. Ibland bara skriker världen och livet åt en att stanna i sängen och inte visa sig alls. Detta är en sådan dag. Att jag senare på dagen upptäckte att jag även ådragit mig en magåkomma bara spär på mina argument: Vissa dagar ska man bara hoppa över.

Men men. Tjejen som hämtade bilen var sprudlande glad och trevlig, så även den som slutligen skrev till mig och lovade skicka spelet och jag har fått färdigt en massa arbete till skolan. Så lite balanserad blev dagen. Lite...














Inga kommentarer: