lördag 17 november 2018

Att bli funnet...

Lilla rummet...

En av våra tidigare ärkebiskopar sa: "Det du söker är det som skall finna dig". Ett bra uttryck. Tror egentligen att han menade Jesus i det här fallet, men uttrycket kan användas på mycket i livet. För viss känns det som om vissa saker och händelser bara "hittar dig".

Idag råkade jag och frugan köra förbi en loppis i närheten. Ja, och där bara stod en spegel och ett bord och väntade på oss. Vi har letat lite efter något som skulle kunna passa i förrådet/blivande toaletten ute i Glada Hjulet, och när man såg spegeln och bordet så visste man att det var dem man sökt efter.

Nu har frugan städat och pyntat upp, och visst blev det som man hade tänkt sig. Lyfte verkligen den där bastustugan.

Så nu väntar jag på att en trisslott med högvinst ska hitta mig. Tyvärr vet jag att religion normalt inte fungerar på det sättet, och på sätt och vis kanske behöver den lotten hitta någon som letar efter den mer än jag...











Inga kommentarer: