lördag 7 mars 2015

Varje år...

Onkel O the schlagermaker...

Varje år sitter man här och tittar på Melodifestivalen, eller Mello som man ska säga om man är insatt. Varje år tänker jag också ungefär så här:
"Så många duktiga låtskrivare i det här landet och så har de med sån här smörja!"

Efter det känner jag att jag måste skriva och skicka in en låt, även om jag vet att de bara tar med låtar från det gamla gardet av låtskrivare. Hur vet jag det? jag har ju så klart skickat in en låt tidigare, och då den inte kom med måste det ju finnas en konspiration bakom Mello. En så bra låt kunde bara inte missa. Trodde jag ja. Men jag hade fel, och sedan dess har jag haft ett lite svalare intresse av att skicka in mina alster.

Kanske är detta året då det kommer att hända? Dags att plocka fram studion igen...







...(Vissa lär sig aldrig)...

Inga kommentarer: