lördag 1 december 2012

Miss Li, en naturkraft...

Mer energi än duracell...

Var på Miss Lis konsert på KB i Malmö igår, och är fortfarande omvälvd eller vad man ska kalla det. Miss Li är inte bara en musiker, hon ligger närmare en naturkraft när hon tar scenen i besittning. Konserten är en märklig upplevelse, då man inte riktigt vet vad det är för musik och inte vet om man ska skratta, för att allt känns lite galet, eller bara stå och rysa av hennes otroliga sätt att hantera sin röst. Allt i ett tempo jag inte upplevt sedan jag var och lyssnade på Jerry Williams.

Tre låtar in i spelningen tänkte jag: "Vad f-n är det här?". Allt bara kändes märkligt häftigt, och totalt eget. Miss Li är verkligen som sin musik, en genre i sig själv och som publik kan man bara älska henne. En sak jag la märke till är att hon inte behöver köra sina mest kända låtar för att få igång oss som står och lyssnar, vilket jag tycker utmärker en riktig liveartist.

Bästa numret för kvällen är låten "Här kommer natten", som Pugh Rogefeldt skrivit och som blivit känd genom TV-programmet "Så mycket bättre". Där kommer hennes röst till sin maximala kapacitet och man kan inte annat än att rysa. Andra favoriten är "You could have it" där det är 200% ös från början och man bandet bara ökar med tiden.

Jag hade stora förhoppningar på den här konserten, och när man gick hem kändes det som detta överträffats med råge. Får ni chansen att se Miss Li så ta den. Få artister kan leverera en upplevelse som den här...


Inga kommentarer: