söndag 17 april 2011

En Tove Jansson i oss alla...

En passande födelsedagspresent. Jag gillar ju musik...

Älskar att göra alla dessa test man kan hitta på Face Book. Om ni undrar vem jag är så är jag:
Eld, Ärkeängel, Den största vampyren, En andligt lejon, en varulv, Gimli och en massa nannat. Dess utom har jag vita vingar, blå själ och gyllene aura. Ja, ni förstår nog idén. Kul är det i alla fall.

I ett av testen jag gjorde visade det sig att jag hade varit Snusmumriken i Tove Janssons böcker. Det passar bra in på min rastlösa själ och att jag älskar att gå i nötta kläder. Precis som Mumriken känner jag mig också lite som en vardagsfilosof.

På hela taget tor jag att jag skulle gilla att vara en del av Mumindalen. En värld med hemtrevliga äventyr som både skrämde en som liten, och fascinerade en. Det finns något ödesmättat över Toves bilder fast dom föreställer trevliga trädgårdar och ringlande bäckar. Så Snusmumriken skulle jag gärna vara på riktigt.

Har ett ex av "Bilbo" med Tove Janssons illustrationer. Det fungerar faktiskt riktigt bra, även om man hela tiden undrar när Morran ska kyla ner Gandalf. Jag tror Bilbo och Snusmumriken skulle ha mycket gemensamt, precis som de har mycket gemensamt med mig...

Inga kommentarer: