tisdag 10 juli 2018

Liv och död...

Mystiskt...

Då temperaturen ute sjunkit lite beslöt jag mig för att fortsätta röja på vinden idag. Började i muséet eftersom jag har mycket som vill in där som det inte finns plats för. Inget roligt, men någon måste göra det.

Under fönstret hittade jag  en död pilfink. Helt mumifierad av torkan. Blev lite förvånad eftersom det inte varit några öppna fönster eller liknande på hela sommaren. Men där var den. Tänkte att den kanske smitit in i någon springa i fasaden, så jag brydde mig inte så mycket om den.

Lite senare hittade jag pilfink nummer två. Lika död, men vid det andra vindsfönsteret. Alltså kan inte den första pilfinken varit en tillfällighet. Någonstans tar de sig in, och kan inte hitta ut. Eller så är vår vind helt enkelt dit pilfinkar färdas för att dö.

När vi städat färdigt på vinden kanske detta mysterium får sin lösning. Tills dess får man fundera vidare...

















Inga kommentarer: