fredag 24 november 2017

Fredags citat och så...

En av mina favoriter...

Jag är en sv de där människorna som gillar att läsa citat av olika slag. Ja, jag är ju fader till ett och annat citat själv. Vilket som. En av mina absoluta favoriter är Mae West. Den damen han berika vår värld med mängder av bitska och talande citat. En av de där historiska personerna man skulle vilja ha träffat på riktigt.

Annars är ett uttryck jag gillar mer och mer för varje år är Per Lagerkvists "gäst hos verkligheten". Om man suger lite på de orden och börjar fundera lite på saken, så kan man tycka att många människor är just det: gäster i den verklighet de flesta andra lever i.

Ja, vissa dagar kan jag själv känna mig som en gäst, en tillfällig besökare i den värld jag vandrar runt i. Men det är nog ganska mänskligt.

Arbetsveckan slutade med ett ovanligt spännande och givande samtal med några kollegor. Tack för det alla ni som var med!

Med dessa tamkar tar jag fredag och helg. Vi hörs...












Inga kommentarer: