lördag 9 september 2017

Höger och vänster hand...

Vad den ena gör...

Har hamnat i ett lite mysko problem. Jag har fått en tid till ögonskanning i morgon bitti. Av olika anledningar är jag tvungen att avboka den. Den var inte så länge sedan jag fick tiden över telefon, och då sa man att eftersom det var på kort varsel så skickar man ingen skriftlig bekräftelse.

Ja ja, vilket som. Idag inser jag att jag måste boka om och gör det rätta, nämligen går in på min sida på regionens digitala sida. Där finns ingen tid inbokad. Då ringer jag till sjukhuset som efter en del undersökande kommer fram till att: jag finns inte på någon lista och att det inte finns någon läkare på plats förrän långt senare på dagen. Slutsats: du kan inte vara bokad på den tiden.

Jag börjar tvivla på att den där bokningen på telefon är ett skämt, att jag kanske drömt eller något annat förvirrat. Men jag är i alla fall nöjd med att jag gjort allt jag kan för att omboka tiden.

Precis innan jag börjar skriva det här får jag ett SMS som påminner om tiden i morgon. Det visar att det inte är något fel på min skalle, men det väcker frågan om vården verkligen har koll på vad den håller på med. Lite som att vänsterhanden inte vet vad högerhanden sysslar med.

Å mellan de där händerna står jag och försöker förstå vad som händer...












Inga kommentarer: