tisdag 1 augusti 2017

Att välja konstnär...

Uppdrag...

När jag var liten frågade min mamma mig om jag inte kunde rita något annat än monster. Redan då tecknade jag givetvis andra saker. Riddare tex. Riddare som slogs mot, typ, monster. Utvecklingen har gått framåt, men fortfarande gillar jag att göra fantasy, det vill säga monster och liknande.

För ett tag sedan var jag och min fru i en handelsträdgård. Vi såg då den trevliga lilla figurens i bilden ovan. Min fru frågade då om inte jag kunde göra något liknande. "Visst", svarade jag.

Sedan dess har jag gjort en massa bilder. Alla av den här typen:


Ja, ni förstår nog. Många skulle nog kalla det där på bilden för ett, ja just det, "monster". Å inte har det blivit någon mullig kvinna i lera.

Oförbätterlig tydligen.

Antagligen ska man välja konstnär efter det att man bestämt sig för vilken sorts konstverks man vill ha. Ja, det får bli dagens goda råd..









Inga kommentarer: