tisdag 21 februari 2017

Skåneresa...

I början...

När jag gick på lågstadiet skulle man i åk 3 göra en resa runt sitt landskap, som i mitt fall var Skåne. Man tittade på olika sevärdheter, gick guidade turer och åt matsäck (fast på den tiden sa man massäck).

Idag har jag haft en sån där dag då jag bara planlöst reste runt. Fick för mig att hoppa på tåget till Simrishamn från Höör. Det visade sig bli en tvåtimmarsresa som gjorde en veritabel u-sväng över det skånska landskapet.

Havet...

Så min resa idag blev så här: Broby-Höör-Hässleholm-Lund-Malmö-Svedala-Skurup-Ystad-Tomelilla-Simrishamn-Kristianstad-Broby. Däremellan åkte jag igenom en massa mindre orter. På resan har jag både ätit god mat, träffat trevliga människor och haft bra väder, även om det blåst kraftigt på skånevis.

God mat på Skafferiet...

Gillar att göra sådana här spontanresor då och då. Att se var man hamnar liksom. Om inte annat är det gött att vara tillbaka i soffan igen...

En gata...

En dikt på tåget...





Inga kommentarer: