måndag 20 februari 2017

En dag på stan...

En god semla, som ni förstår av bilden...

När man är ledig hinner man det där man annars får klämma in i schemat. Idag var det därför dags för en tur till Kristianstad. Huvudärendet var att kolla min hörsel. Jag hade kryssat i min ansökan till Hemvärnet att jag har en liten hörselsvacka på vänstra örat. Ja, inget jag märker något av, men det var tydligen viktigt för att få bli en av kronans gossar.

Det visade sig att hörseln, med svacka och allt, var rätt lik den hörseln jag hade när jag var sju år. Då jag klarade min mönstring med samma skada är mina förhoppningar om Hemvärnet orubbade. Detta var jag såklart tvungen att fira med en kopp kaffe och en semla.

Efter lite ärenden var det dags för huvudärende nummer två; att hämta mitt nya pass hos farbror Polisen. Det var verkligen kyligt i stan idag, med hög fuktighet och blåst, därför var det gött att hoppa på bussen hem igen.

Jag gillar att vara i stan då och då, men det är i det mindre sammanhanget jag trivs bäst att bo i. Dessutom. Broby ligger faktiskt mitt på jordklotet. Det handlar bara om hur man ser det...














Inga kommentarer: