fredag 29 januari 2016

Hobbyiserad...

Ja, man har plats för några till...

Min hobby är, som många vet, att konstruera nya spel. Mest brädspel. Det betyder att man ständigt är på jakt efter pysselsaker som kan bli nya pjäser eller markörer. Idag hittade jag en liten riddarborg på leksaksavdelningen i lokala affären. "De det skulle kunna bli en fin detalj till ett spel", tänkte jag, och med tanke på att den både hade fungerande vindbrygga, vimplar man kan ta av och på och 6 st fina riddare i lagom storlek, så var det inget svårt val.

Jag köpte hela lagret.

Var nu inte för säkra att det kommer ett riddarspel i den närmaste framtiden. Jag har fina lå dor att förvara min rekvisita, men någon gång så.

En hobby gör konstiga saker med en mans huvud...












4 kommentarer:

ERIC SECHER sa...

En "mans" ?

Onkel Olof sa...

Ja, det enda huvud jag har sitter på en manskropp och jag ser inte riktigt samma "galenskap" hos tex min fru ;)

ERIC SECHER sa...


Slutsats ?

Onkel Olof sa...

Att samlande gör konstiga saker med en mans huvud...