lördag 25 april 2015

Ett positivt möte...

Mästerkocken...

När jag kom ner till byns affär idag stod det en ung man och bjöd på efterrätter. Jag hade turen att få en av de sista, vilket var tur eftersom den smakade underbart. Kanske lite för söt för min smak då jag gillar efterrätter med lite syra, men eftersmaken satt i länge och smakade mera, så det blir toppbetyg ändå.

Det visade sig att detta var Viktor Klemmedsson, Sveriges första unga mästerkock och känd från TV4. Normalt bor han en bit utanför Kristianstad, men när man läser hans blogg, se nedan, så verkar han vara med lite varstans.

Vilket som. Detta var ett mycket trevligt möte och jag längtar redan till att få besöka hans första restaurang. För efter fem minuters samtal skulle det förvåna mig om inte detta blev verklighet i framtiden.

God mat och trevligt bemötande har alltid varit ett vinnande koncept....



Viktors blogg





Inga kommentarer: