onsdag 8 april 2015

Det där med att vara turist...

Värd en resa...

Tillhör inte den vanliga stammen av turister. Ända sedan jag åkte upp i Eiffeltornet och konstaterade att det såg ut precis som på bilderna, har jag uppskattat annat på mina resor. Det kan sammanfattas så här ungefär: Så lite planerat som möjligt, trevliga människor, genuina miljöer och gärna gott och lokalproducerat öl. Sandstränder och turistattraktioner gör mig mest rastlös.

Just därför var det kul att komma till Washington Square Park i New York. Tror min fru tog mest bilder just här av alla ställen vi besökte. Det berodde inte på att det finns något särskilt att se, om man inte särskilt hungrar efter att få spana på lekplatsen från Sesame Street, utan för alla sina nyfikna ekorrar.

Alla som försökt fotografera djur vet hur svårt det är, de sitter ju aldrig riktigt stilla, men tack vare den trevliga mannen nedan, som matade dessa gnagare, kunde min fru ta några av de bästa naturbilderna jag sett. Jag vet att många erkända naturfotografer måste "fuska" lite ibland och ta vissa bilder i studio, så det här få ses som genuin fotokonst.

Vem kunde tro att ekorrar skulle bli resan över Atlantens största begivenhet? ...

En särdeles trevlig man...


1 kommentar:

Galdarbjelke sa...

Såklart att ni skulle springa på Piff & Puff när ni var i amerika! :-D