torsdag 12 juli 2012

På marknadsplatsen...

På marknad...

Var på marknad i Hästveda igår. En mycket trevlig, stor och välorganiserad marknad. Vi hade dessutom turen att komma innan den största rusningen, så man hann titta på alla stånden i god tid. Det blev norsk korv och svenska bigarråer med hem.

Vi hann med en loppis också. Anordnad av någon idrottsförening. Loppisar som den här arrangeras ofta för att föreningen ska få in pengar till sin ungdomsverksamhet och annat. Ett gott och hedervärt syfte. Just därför har det hänt att jag betalt mer än de begär, när jag vet att det jag köper är mer värt än säljaren förstår (då talar vi så klart om olika spel).

Tyvärr är detta ett ovanligt beteende. Loppisar har en tendens att ta ut "den girige" i folk. Stod bland annat bakom en gammal tant igår, som passade på att plocka till sig en extra sak när säljaren hämtade en kasse. Man blir förvånad men samtidigt inte. Det är bara så det är.

Innan jag åkte hem köpte jag en korv av "Tydinge sjöns camping". Klumpiga jag tappade korven i gruset innan jag hann smaka på den. Försäljarna gav mig då en ny korv. Det blev en mycket positiv avslutning på dagen. Det finns hopp för mänskligheten. I alla fall på Tydinge sjöns camping...

Inga kommentarer: