måndag 22 juli 2019

Hemma...

Snart klar...

Om du ger något ett namn fyller du det med själ

Min filosofi är att man ska trivas bäst hemma. Därför vill jag helst vara just där när det är sommarlov. Just nu pysslar vi trädgården för att göra ett litet utespa till vår bastustuga. En stuga vi döpt till "Glada Hjulet" efter värdshus i mina rollspelsvärldar.

Men det är viktigt det där med namn. När man ger något ett namn så ökar dess betydelse på något sätt. Positivt eller negativt, men ändå. Vårt hus heter "Solhäll" och det är ett snällt hus. Även om det lutar och är skevt känner man sig alltid lugn här. Så givetvis behöver alla uthus till Solhäll ett passande namn.

Skylten är gjord av Falkenjack efter mina instruktioner och den har blivit bättre än jag förväntade mig. Tyvärr ligger den och torkar, så jag har inte fått den än, men jag hoppas få den inom kort.

Huset med namnet...

Å på tal om det där med att ha semester hemma. Bilden nedan föreställer min fru som firar semester som bäst. Vissa kan det där med att ta vara på sin ledighet hemma...





Inga kommentarer: