lördag 12 maj 2018

Hemma igen...

Uppställt...

Efter tre dagar på resande fot är man så hemma igen. Det har varit spelkonvent i Linköping, som det brukar varje år, och jag har varit arrangör för ett egentillverkat spel vid namn "Heroes of Glorantha". Det är ett figurspel som bygger på rollspelet Rune Quest.

Det har varit intensiv, men väldigt givande. Första dagen satt jag 8 timmar nästan i ett sträck och spelledde mitt spel med ett gäng trevliga entusiaster, och dag två var det ännu ett intensivt pass om än kortare.

Det flyter på...

På det hela taget fungerade spelet väldigt bra, och alla funktioner blev som jag tänkt. Med några välbyggda spelplaner från min polare blev upplevelsen bra. Tyvärr fick min kompis diskbråck och fick stanna hemma, men insatsen blev betydande ändå.

Så nu när man är hemma är det dags att utvärdera och fundera på vad som ska filas till, men framförallt är det nog dags för ett långt varmt bad...












Inga kommentarer: