söndag 8 april 2018

Photoshop och sånt...


Ibland önskar man att man hade tid att verkligen lära sig saker ordentligt. Ofta blir det mesta "good enough" och inte mer. Photoshop är en av de där områdena som det skulle vara askul att kunna mycket bättre. När jag vill göra om en bild lägger jag in den i programmet och "leker" med den tills den blir som jag vill ha den. I väldigt speciella fall går jag ut på nätet och tar reda på hur man gör olika effekter.

När bilden är klar glömmer jag bort vad det var jag gjorde, så nästa gång börjar man från ruta ett igen. Samma sak gäller med en uppsjö av program och talanger. Man pysslar, producerar och glömmer bort.

Den enda fördelen med detta sätt att ta sig an livets alla kreativa projekt är att man får en sorts självförtroende att man kan fixa det mesta själv med lite tålamod.

Det är kanske ändå är rätt bra ändå...















Inga kommentarer: