söndag 25 februari 2018

Mycket...

Lite den här känslan...

Så här i slutet på lovet, när jag tyckte jag hade bra koll på läget, fick jag den goda idén att kolla vad jag skulle göra till min fysikutbildning. Det var bra, eller korkat beroende på hur man ser det, för jag upptäckte att det vad massor att göra. Tre artiklar och fem kapitel att läsa, fem inlämningsuppgifter och en intervjuguide som bara låg och väntade. Till detta la jag, för säkerhets skull, en planering i kemi och lite styrelsearbete med.

Lätt att man stressar upp sig i liknande situationer, men som alltid när jag hamnar under stress gör jag samma sak: En plan och en lista.

Så nu är partiarbetet klart, jag har mailat alla som skulle mailas, läst all litteraturen och gjort en av uppgifterna. Det som saknas har jag lagt in i schemat. Så om inget oförutsett inträffa, vilket det finns en risk för, så borde det lösa sig.

Ja, för annars får jag göra en ny plan och en ny lista. Funkar inte det får jag bryta ihop, gripas av panik och måla figurer istället. Mänskligt, sa Bull...















Inga kommentarer: