söndag 9 december 2018

Kulturlördag...

Jul i faggorna...

Lördagen ägnade jag åt en tur till Malmö. Många punkter skulle avklaras. Lunch, shopping och konsert var några av dessa. Nu börjar det bli jul på riktigt och det märks i luften. Julklappar är alltid en vetenskap i sig själv. I min familj får julklapparna kosta ca 30 kr, vara hemslöjdade eller köpta på loppis. Detta gör julklappsöppnandet riktigt kul. Man måste vara lite mer kreativ än när man bara köper något rakt av. Eftersom vi har behov av några riktig inköp i familjen så passar vi på att ge det som julklapp, så igår köpte jag, typ, min julklapp från min fru.

Farfar...

Eftermiddagen ägnades åt fika och poängpoker med morsan. Vi tittade på lite gamla fotografier med, och den här bilden på min farfar är verkligen en av mina favoriter. Jag minns även farfars egen kommentar om den här bilden: "Det var en riktig rökpipa det där!". Hur som helst är det en riktigt cool bild och jag är glad att ha den min ägo nu.

Mud Kings och Georg Meggs...

På kvällen blev det öl och blues på Café Allé. Det var Mud Kings och Georg Meggs som stod för musiken. Det var riktigt bra drag, och det är som min fru säger: "Blues är bäst live". Så var det verkligen även denna lördag.

Så när man tillslut kom hem i natt så var man rätt nöjd med dagen på alla sätt...











Inga kommentarer: