onsdag 28 februari 2018

Den stora segern...

Inget mot det inre slaget...

Idag vaknade jag och visste att det var en sån där dag. En sån dag man måste gå och lägga sig med en mindre eller större seger över sig själv. Jag hade sjukt många uppgifter att göra idag som inte kunde vänta längre. Dags att ta fram disciplinen med andra ord.

För att göra det lite mer komplicerat hade såklart hantverkarna bokat in sig idag för den sista touchen på badrummet. Fullt hus med andra. Men kanske just därför var mer taggad än vanligt, och redan till lunch hade jag gjort två inlämningsuppgifter och en intervjuguide, vilket var i min planering att bli färdig med på hela dagen.

En sager i sig själv med andra ord.

När jag sedan läst vad Kristianstadbladet skrivit om mig idag (kan läsas här) så kändes det som två segrar. De hade gjort ett jättefint reportage, som jag kände igen mig i och som fick fram det jag ville säga på ett bra sätt.

Så nu är det några timmar kvar av den här onsdagen är det svårt att tänka mig att jag hinner med mer, men nog har det varit en god dag. Ja, och badrummet blev jättefint det med. Men det får nog mer ses som min frus och hantverkarnas seger...














Inga kommentarer: